< Vissza a bloghoz

Blog, Egészségmegőrzés, Harcművészet, taiji Kategóriában által

Tai Chi kezdő tanfolyam Budapesten

Új Tai Chi kezdő tanfolyam indul Lü mester vezetésével, illetve a haladó edzésekre is újra be lehet kapcsolódni (88 lépéses hagyományos forma és lökőkezek páros gyakorlatok) szeptember utolsó hetében!

A Tai Chi kezdő tanfolyam edzéseit alapozó gyakorlatokkal kezdjük, azután következik a 24 lépéses Yang stílusú forma elsajátítása. Lassan haladunk és sokat ismételünk. Általában januárban szoktunk a végére érni, és ezután újra kezdjük ismételni, csiszolgatni. Egy csoporttal mindig legalább kétszer vesszük végig a 24-es formát: elsőre nagy vonalakban meg tudjuk tanulni a mozdulatokat, másodjára pedig már a mozdulatok helyességére, az apróbb részletekre is figyelni tudunk. Az alapozó gyakorlatokban és a formagyakorlatokban is végtelen a fejlődés lehetősége, aki régebb óta gyakorol, jól tudja, hogy a mozdulatokat hosszú évekig tart tökéletesíteni.

A belső stílusú harcművészetekben az a szép, hogy ahányszor újra tanul az ember egy-egy formagyakorlatot, mindig újabb és újabb szintjeit ismeri meg a gyakorlásnak. Így haladunk a külső forma felől a belső erő megvalósítása felé …

taichi kezdő tanfolyam Időpontja:

2018. szept. 28-tól péntek délutánonként 17.30-19h.

helyszíne:

BME Sportközpont (1111 Budapest, Bertalan Lajos u. 4-6.).

Edzések díja:

2.500 Ft/alkalom vagy 8.000 Ft/4 alkalom (6 hétig érvényes, azaz 2 hiányzás belefér).

jelentkezés:

belsokungfu@gmail.com

tudnivalók az edzésekről

A Tai Chi kezdő tanfolyam edzéseit bemelegítő és alapozó gyakorlatokkal (nyújtás, izületek átmozgatása, láblendítések, lépésgyakorlatok) kezdjük.  Ezt követően a Yang stílusú 24-es kezdő Tai Chi forma lépéseit tanuljuk. Kedvcsinálóként a videó:

Miután ezt a kezdő formagyakorlatot végigvettük, elkezdhetjük a páros gyakorlatok, a Taiji lökő kezek gyakorlását is. Ennek lényege az “erőhallgatás”, az ellenfél erejének érzékelése:

A 24 lépéses forma elsajátítását követően pedig már megfelelő alapokkal rendelkezünk a 88 lépéses hagyományos forma gyakorlásához.

Laza ruházat és vékony talpú cipő ideális a gyakorláshoz, nem mezítlábas!

Ha mozgásszervi problémák miatt választottad a Tai Chi gyakorlást, nézd meg ezt is: Tuina masszázs

Ha alkalmazás-centrikusabb harcművészetek is érdekelnek, itt találsz Xing Yi és Ba Gua edzéseket és videókat:

Edzések, kapcsolat.  Videók.

Taiji Haladóknak:

Yang stílusú 88 lépéses hagyományos forma: október 3-án indul újra szerdánként 17.30-19h szabadtéren, a Tranzit kávézó fedett teraszán (XI. ker. Kosztolányi Dezső térnél). Feltétele a Yang stílusú 24-es Taiji forma ismerete.

Lökőkezek (Taiji Tuishou páros gyakorlatok): elegendő jelentkező esetén október 7-től vasárnaponként 17-19h (Taiji-Xingyi-Bagua vegyes edzés keretében) szabadtéren, a Tranzit kávézó fedett teraszán (XI. ker. Kosztolányi Dezső térnél). Feltétele a Yang stílusú 24-es Taiji forma ismerete. A vegyes edzés azt jelenti, hogy közösen melegítünk be, aztán stílusonként külön csoportokba rendeződünk, és Lü mester felváltva foglalkozik a csoportokkal, ezért 2 órás az edzés. A bemelegítést követően a 24-es formát is mindig elgyakoroljuk kétszer, ezután a 88 lépéses hagyományos formát is egyszer (aki nem ismeri, közben pihen/mást gyakorol), és utána indul a lökőkezek gyakorlása.

Edzések díja:

2.500 Ft/alkalom vagy 8.000 Ft/4 alkalom (6 hétig érvényes, azaz 2 hiányzás belefér, és bármelyik edzésre felhasználható).

jelentkezés:

belsokungfu@gmail.com

Amit tanulhatsz: A szív, a szándék, a qi és az erő egysége, formagyakorlatok és páros gyakorlatok, egészségmegőrzés, kungfu!

Mire jó a Tai ji (Tai Chi)?

A Tai JI-t ma már elsősorban egészségmegőrző céllal gyakorolják, tulajdonképpen aktív Qi Gong-nak (chikung) is tekinthető. Ugyanakkor – mivel belső stílusú harcművészet – a harci alkalmazások is felfedezhetők benne. Míg a külső stílusokra a keménység, a fizikai erő használata jellemző, a belső stílusok a belső erő használatán alapulnak. Nagy hangsúlyt kap bennük az egészség megőrzése. Gyakorlásuk során a lágyságban megnyilvánul a keménység, a keménységben pedig a lágyság (Yin Yang). Fontosabb az éberség, az ellenfél érzékelése és a gyors “változékonyság” képessége, mint a fizikai erő. A gyakorlás nagyfokú tudatosságot igényel és az egész test összhangját, mely elvezet a szív, az elme, a qi és az erő egységéhez. A Taiji erősíti a csontokat, edzi az inakat és izületeket, serkenti a meridiánok működését és a vérkeringést. Jó hatással van a belső szervek működésére, az idegrendszerre, fejleszti az egyensúlyérzéket és a mozgáskoordinációt. Mivel a figyelem mindig a mozdulatokon kell legyen, kiváló agytorna és stresszoldó módszer is egyben.

Gyere, gyakorolj Te is Lü mesterrel!

Címke: , , ,